Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 1

Industriprodukter

- Side 330 -

...fremtoningsmæssig beskyttelse: ” Udseendet af vaskens placering i bordpladen i Aalborg Træindustris produkter er i alt væsentligt en konsekvens af den tekniske løsning, der er valgt ved monteringen. Allerede af den grund finder Højesteret, at Mølballe ikke har handlet i strid med markedsføringslovens § 1 ved sin markedsføring af planmonterede vaske. ”

Læs på Jurabibliotek

(...)

...(Flex Trim) ”[…] har ikke godtgjort, at udformningen af selskabets slibestrips er bestemt af andet end deres funktion som tilbehør til de slibehoveder, som Flex Trim fremstiller. Allerede fordi de fremstillede slibestrips således ikke har særpræg, finder Højesteret, at der ikke foreligger produktefterligning i strid med markedsføringslovens § 1. ”

Læs på Jurabibliotek



Tidligere samarbejde

- Side 339 -

...Produktefterligninger, s. 192ff., Markedsføringsloven med kommentarer, s. 73ff., Lærebog i Konkurrence- og Markedsføringsret, s. 401ff., og Markedsføringslovens § 1 – portræt af en generalklausul, s. 164ff. at et samarbejde mellem to parter skaber en indbyrdes loyalitetsforpligtelse, der rækker ud over selve samarbejdets varighed. I forhold til produktefter-

Læs på Jurabibliotek