Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 1

Lærebog i informationsret (2. udg.)
Forfattere: Jens Schovsbo, Morten Rosenmeier, Thomas Riis, Henrik Udsen, Vibeke Borberg og Sebastian Felix Schwemer
Udgivelsesdato: 14. aug 2020
DJØF Forlag

Den informationsretlige grundsætnings regelskabende funktion

- Side 82 -

...dom i UfR 1982 s. 179/2, hverken ud fra almindelige retsgrundsætninger eller i medfør af markedsføringslovens § 1 kan udstrækkes til også at omfatte de nævnte oplysninger, som allerede er offentliggjort af appellanterne eller med disses samtykke. Dette gælder uanset den økonomiske interesse, appellanterne har i et modsat resultat« (fremhævet her).

Læs på Jurabibliotek



Den informationsretlige grundsætning som fortolkningskilde

- Side 84 -

...markedsføringslovens § 1, kan udstrækkes til også at omfatte de nævnte oplysninger, som allerede er offentliggjort af appellanterne eller med disses samtykke«), synes at tale for førstnævnte resultat. Ikke desto mindre må den grundsætning, som Højesteret »fortolker«, anses for så upræcis, at der nærmere er tale om en udfyldning eller regeldannelse.

Læs på Jurabibliotek