Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 1

EU-Retten (8. udg.)
Forfattere: Karsten Engsig Sørensen og Jens Hartig Danielsen
Udgivelsesdato: 07. jan 2022
DJØF Forlag

God handelsskik

- Side 412 -

...blive afgjort efter markedsføringslovens § 1, hvorefter det ikke er tilladt at lave produktefterligninger og renommésnylteri samt anden illoyal udnyttelse af andres indsats. Selv om sådanne forbud – som findes i en række medlemsstater – også er begrundet i hensynet til forbrugerne, er reglerne primært begrundet i ønsket om at håndhæve god handelsskik.

Læs på Jurabibliotek


(...)

- Side 413 -

...markedsføringsskik. Det forhold, at der var indgået aftaler, der skulle have hindret denne situation, kunne i intet tilfælde medføre en undtagelse fra traktatens regler om frie varebevægelser. Den foreliggende aftale kunne således ikke begrunde fogedforbuddet. Sammenfattende var der således ikke hensyn, der kunne begrunde en fravigelse af art. 34.

Læs på Jurabibliotek