Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 1

»Erhvervsdrivende«

- Side 175 -

...som afgør anvendelsesområdet for markedsføringsloven, der omfatter »privat erhvervsvirksomhed« og »offentlig virksomhed, i det omfang der udbydes varer og tjenesteydelser på markedet«, jf. markedsføringslovens § 1, stk. 1, jf. FT 1977-1978, tillæg B, sp. 471 ff. Se også Erling Borcher og Frank Bøggild: Markedsføringsloven, 3. udgave (2013) s. 197 ff.

Læs på Jurabibliotek



Samtykke som betingelse for aftaleindgåelse, præmiering for samtykke mv.

- Side 198 -

...en tilslutningsaftale efterfølgende måtte kontakte og indgå aftale med en VVS-installatør. Dommen er konkret begrundet, idet der lægges vægt på, at forbrugerne ikke var udsat for et urimeligt pres, og at de havde flere chancer for at overveje aftalen, inden den blev endeligt indgået. Se Palle Bo Madsen: Markedsret, Del 2, 6. udgave (2015) s. 123 f.

Læs på Jurabibliotek



Generelt om § 6. Historik og forholdet til EU-retten

- Side 244 -

Finansielle virksomheder er ikke omfattet af markedsføringslovens § 9, jf. markedsføringslovens § 1, stk. 2. Kravene om god skik for sådanne virksomheder følger af bekendtgørelse nr. 330 af 7. april 2016 om god skik for finansielle virksomheder kapitel 2.

Læs på Jurabibliotek