- Side 434 -
...forbindelse bemærkes, at ekstraheringspligten i 1985-offentlighedslovens § 11, stk. 1, som udgangspunktet forstås på samme måde som betingelsen for, at der gælder en notatpligt efter 2013-offentlighedslovens § 13, eller der skal foretages partshøring efter forvaltningslovens § 19, jf. Mohammad Ahsan, Offentlighedsloven med kommentarer, 3. udg., s. 616.
- Side 439 -
Myndighedens egne vurderinger og bedømmelser, der er af betydning for den administrative bevisoptagelse, kan efter omstændighederne betragtes som en del af sagens faktiske grundlag og derfor være ekstraheringspligtige (eller omfattet af notatpligten efter 2013-offentlighedslovens § 13, stk. 1, eller partshøringspligten efter forvaltningslovens § 19, stk. 1).
- Side 511 -
...Industrie des Poudres Sphériques, sag T-30/91, Solvay, og sag 53/85, AKZO Chemie. I FOB 2017-11 fandt ombudsmanden, at den aktindsigtssøgende burde have været partshørt, da de pågældende virksomheders udtalelser alene indeholdt deres generelle argumentation for at tilbageholde oplysninger, men derimod ikke gengav de oplysninger, der ønskedes hemmeligholdt.