Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 21

Markedsføringsrettens indhold

- Side 279 -

...dokumenterbare og repræsentative egenskaber, ikke må skabe forveksling og ikke må misrekommandere konkurrenternes varer, og i øvrigt også opfylde de resterende kumulative (samlede) betingelser i MFL § 21, stk. 2. Navnlig for så vidt angår misrekommandering af andre erhvervsdrivende, kan sådan også stoppes med hjemmel i generalklausulen i MFL § 3, jf. lige ndf..

Læs på Jurabibliotek


(...)

- Side 280 -

...anvende andres kendetegn i reklamer for et eget produkt, f.eks. ved reservedelsproduktion, hvor det angives hvilket originalprodukt produktet passer til. Se også kap. 4 om beskyttelse af den gode ide. Brugen eller henvisningen skal dog være objektiv og loyal og må ikke skabe risiko for forveksling; en afgrænsning som kan være ganske vanskelig i praksis.

Læs på Jurabibliotek