Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 3

Immaterialret (6. udg.)
Forfattere: Jens Schovsbo, Morten Rosenmeier og Clement Salung Petersen
Udgivelsesdato: 03. feb 2021
DJØF Forlag

Udøvende kunstnere. § 65

- Side 147 -

...kunstneres fremførelser. Det er derfor f.eks. ingen § 65-krænkelse at efterligne en kendt sangers måde at synge på. Derimod kan markedsføringslovens § 3 nok give udøvende kunstnere en eller anden beskyttelse mod, at man kommercielt efterligner deres stemmer, eller »udtryk« i det hele taget, i reklamer o.l. Se nærmere henvisningerne i 4. udg. s. 203.

Læs på Jurabibliotek



Kompilationer. Kataloger, databaser mv. § 71

- Side 152 -

...kompilationer kan i visse tilfælde stride mod markedsføringslovens § 3. Se hertil U 2003.1063 SH, U 2006.1564 SH og U 2016.3478 V. Se også Rosenmeier : Ejerskab til og ansvar for data, bilagsrapport til Erhvervsministeriets rapport »Barrierer for virksomheders dataanvendelse«, Kbh. 2017 (tilgængelig på bl.a.https://erhvervsstyrelsen.dk) s. 32 ff.

Læs på Jurabibliotek