Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 3

Køb og salg af virksomheder (6. udg.)
Forfattere: Tina Brøgger Sørensen, Christian Lundgren, Jens Munk Plum, Kim Trenskow, Marianne Granhøj, Johannus Egholm Hansen, Michael Nørremark, Bent Kemplar, Teis Gullitz-Wormslev, Jakob Bernhoft og Lars Rosenberg Overby
Udgivelsesdato: 09. sep 2019
DJØF Forlag

Konkurrenceklausul

- Side 217 -

Såfremt overdragelsesaftalen ikke indeholder nogen konkurrencebinding på sælger vil der i et vist begrænset omfang bestå en loyalitetspligt for sælger overfor køber, ligesom sælger vil være afskåret fra at udnytte den solgte virksomheds forretningshemmeligheder, jf. markedsføringslovens § 3, og forretningshemmelighedslovens § 4.

Læs på Jurabibliotek