Serviceloven § 90

Denne konsoliderede version af serviceloven er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringslove i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Lov om social service

Lov nr. 573 af 24. juni 2005,
jf. lovbekendtgørelse nr. 155 af 11. februar 2025,
som ændret ved lov nr. 1703 af 30. december 2024, lov nr. 407 af 29. april 2025, lov nr. 469 af 14. maj 2025, lov nr. 729 af 20. juni 2025, lov nr. 746 af 20. juni 2025, lov nr. 747 af 20. juni 2025 og lov nr. 748 af 20. juni 2025

§ 90

Hjælp efter §§ 83, 83 b og 86 skal leveres i overensstemmelse med den afgørelse, kommunalbestyrelsen har truffet efter §§ 88 og 89. Kommunalbestyrelsen skal sørge for, at den tildelte hjælp efter §§ 83 og 83 b leveres inden for en rimelig frist, hvis leverandøren ikke kan overholde de aftaler, der i forbindelse med afgørelsen efter § 88, stk. 1, er indgået om levering af hjælpen.

Stk. 2 Kommunalbestyrelsen skal i forbindelse med afgørelsen om hjælp efter §§ 83 og 83 b oplyse modtageren af hjælpen om, hvor hos myndigheden denne kan rette henvendelse, hvis den tildelte hjælp ikke leveres i overensstemmelse med afgørelsen.