Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 5

Bemærk, at § 5 blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 5, om det har en betydning.

Miljøudsagn mv.

- Side 278 -

...hensyn til bl.a. »menneskerettigheder, sociale forhold, miljø- og klimamæssige forhold samt bekæmpelse af korruption i deres forretningsstrategi og forretningsaktiviteter«. Også på sådanne udsagn finder de almindelige regler i markedsføringsloven om vildledning og god erhvervsskik anvendelse. Se hertil markedsføringslovens § 5, stk. 2, nr. 1 og 2.

Læs på Jurabibliotek

(...)

...nr. 1 og 2. Det betyder, at oplysninger om miljøanprisninger ikke må være usandfærdige, ligesom fremstillingen af miljøanprisninger ikke må være vildledende. Sammenholdt med den foreslåede § 13 betyder det, at enhver miljøanprisning skal fremføres på grundlag af dokumentation, som de kompetente myndigheder kan verificere. Det vil f.eks. være vildle-

Læs på Jurabibliotek