- Side 343 -
straffelovens § 152. Den skete videregivelse var heller ikke i strid med databeskyttelsesforordningens artikel 5, stk. 1, litra c.
- Side 360 -
...nærmere nedenfor. Omvendt indeholder behandlingsforbuddet i artikel 9, stk. 1, en udvidelse i forhold til de oplysningstyper, som hidtil (efter persondatalovens § 7) blev anset for følsomme. Man kan rejse det spørgsmål, om behandling af følsomme oplysninger (tillige) kræver et behandlingsgrundlag efter artikel 6. Dette spørgsmål er behandlet nedenfor.
- Side 392 -
...indtægts- og formueforhold, arbejds-, uddannelses- og ansættelsesmæssige forhold efter omstændighederne også kunne være fortrolige. Personoplysninger, som ikke kan nægtes udleveret efter reglerne i offentlighedsloven, vil ikke være af fortrolig karakter. For en nærmere afgrænsning af begrebet »fortrolig« henvises til Niels Fenger, Forvaltningsloven, side
(...)
- Side 398 -
...nævnte almindelige regler om tavshedspligt udfyldes og suppleres af reglerne i databeskyttelsesforordningen og databeskyttelsesloven, som er helt centrale i forhold til ordninger, hvorunder forvaltningsmyndigheder systematisk gør personoplysninger i kontrolresultater, afgørelser mv. tilgængelige for en ubestemt kreds af modtagere over internettet.
(...)
- Side 400 -
...betydning for, hvornår forvaltningsmyndigheders offentliggørelse af oplysninger om juridiske personer kan ske inden for rammerne af straffelovens §§ 152-152 e og forvaltningslovens § 27. Spørgsmålet om, hvilke oplysninger om juridiske personer, der er fortrolige, og ikke uden videre vil kunne offentliggøres, er nærmere omtalt i bet. 1516/2010, side 60-63.