- Side 287 -
...databeskyttelsesforordningen og -loven mv. også være til hinder for meroffentlighed, jf. § 14, stk. 1, 2. pkt.6969. Se afsnit 2.3.5 om meroffentlighed. Det skal i øvrigt fremhæves, at hvis en myndighed kommer i besiddelse af oplysninger om en privat ansats ansættelsesforhold, er disse oplysninger ikke omfattet af undtagelsen i § 21, stk. 2.7070. Jf. FOB 2000.465.
- Side 296 -
...FOB 1994.334. I FOB 2002.182 kunne visse oplysninger ikke udleveres efter reglerne om meroffentlighed, idet de var omfattet af tavshedspligten. Reglen udtrykker det såkaldte meroffentlighedsprincip.113113. Udlevering af anonymiserede oplysninger er udtryk for meroffentlighed, idet der som nævnt i afsnit 2.3.4.3 (note) ikke er pligt til anonymisering.
(...)
- Side 297 -
...Festskrift til Carsten Henrichsen, s. 535 ff. Som nævnt kan såvel tavshedspligtsregler som databeskyttelsesforordningen og -loven mv. begrænse adgangen til at give meroffentlighed (meraktindsigt), jf. offentlighedslovens § 14, stk. 1.124124. Se hertil Jon Andersen i Erik Werlauff og Sten Bønsing (red.), Festskrift til Claus Haagen Jensen, 2007, s. 56 f.
(...)
- Side 298 -
...længere, end denne forordning og lovs behandlingsregler mv. giver mulighed for, jf. offentlighedslovens § 14, stk. 1, 2. pkt.126126. Se Offentlighedsloven med kommentarer, s. 365 ff., Jon Andersen i Juristen 2003, nr. 8, afsnit IV.C, og samme i Erik Werlauff og Sten Bønsing (red.), Festskrift til Claus Haagen Jensen, 2007, s. 56 f. Se også FOB 2009 5-2.
- Side 301 -
...offentlighedslovens § 35, jf. jernbanelovens § 98). Landsretten udtalte, at et editionspålæg i et sådant tilfælde kunne meddeles, hvis materialet måtte antages »at være af afgørende betydning for sagens udfald, og hvis... hensynet til hemmeligholdelse bør vige for hensynet til sagens oplysning.« Betingelserne ansås ikke for opfyldt i det konkrete tilfælde.