Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 7

Vildledende markedsføring

- Side 158 -

MFL §§ 5, 6, 7 og 13 i forhold til forbrugere og i forhold mellem erhvervsdrivende i MFL § 20.

Læs på Jurabibliotek



Aggressiv markedsføring over for forbrugere

- Side 164 -

...ikke i sin handelspraksis benytte chikane, ulovlig tvang, vold eller utilbørlig påvirkning, der er egnet til væsentligt at indskrænke forbrugerens valgfrihed i forbindelse med et produkt. Ved vurderingen af, om en erhvervsdrivende i sin handelspraksis har benyttet chikane, ulovlig tvang, vold eller utilbørlig påvirkning, skal der tages hensyn til:

Læs på Jurabibliotek

(...)

MFL § 9 bestemmer, at uanset at der ikke er handlet i strid med MFL §§ 5-7, må en erhvervsdrivende ikke anvende de former for handelspraksis, der er opregnet i bilag 1 til loven.

Læs på Jurabibliotek