Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 36

§ 4

- Side 84 -

Sø- og Handelsretten fandt, at udbud af opgavebesvarelser var i strid med markedsføringsskik, jf. markedsføringslovens § 3, og at de foreløbige forbud, som Forbrugerombudsmanden havde nedlagt i medfør af markedsføringslovens § 36, stk. 1, jf. § 24, stk. 1, skulle stå ved magt.

Læs på Jurabibliotek

(...)

Se tilsvarende Sø- og Handelsrettens dom af 4. december 2018 i sag BS-46581-2018-SHR, som stadfæstede Forbrugerombudsmandens nedlæggelse af forbud efter markedsføringslovens § 36 mod en tilsvarende virksomhed (som var den samme som ovenstående, der blot var »genopstået«).

Læs på Jurabibliotek



1. Generelt om § 6

- Side 96 -

...havde nedlagt i medfør af markedsføringslovens § 36, stk. 1, jf. § 24, stk. 1, skulle stå ved magt. Retten henviste til, at overførslen af aktiviteterne til et engelsk selskab måtte anses for at være sket udelukkende for at omgå den danske lovgivning, og at en medlemsstat – uanset princippet om gensidig anerkendelse i § 4 – bevarer retten til at træffe

Læs på Jurabibliotek



1. Indledende om oplagring/hosting

- Side 202 -

...indhold, skulle en prøvelse følge systemet i markedsføringslovens § 36, dvs. at der skulle tages stilling til forbuddet i hvert enkelt tilfælde. Forbrugerombudsmanden argumenterede under sagen for, at hosten/webhotellet ikke var ansvarsfri(t) efter e-handelslovens § 16, men Sø- og Handelsretten tog ikke stilling til spørgsmålet om ansvar(sfrihed).

Læs på Jurabibliotek