Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 31

Sammenlignende undersøgelser

- Side 463 -

...hjemmel til, at Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen kan gennemføre og offentliggøre sammenlignende undersøgelser af produkter. Bestemmelsen stammer fra § 7 a i den nu ophævede lov nr. 455 af 10. juni 2003 om Forbrugerforum, som ændret ved lov nr. 20. december 2006. Bestemmelsen blev overført til markedsføringsloven ved lov nr. 621 af 14. juni 2011.

Læs på Jurabibliotek


(...)

- Side 464 -

Det fremgår eksplicit af markedsføringslovens § 31, stk. 2, at anonym informationsindsamling kan anvendes. Hvorved forstås, at testpersoner indhenter oplysninger osv. om en ydelse ved at give sig ud for at være almindelig forbruger, også kendt under betegnelser som mystery shopping, prøvekøb, test shopping eller butikstjek.

Læs på Jurabibliotek