Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 24

Bemærk, at § 24 blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 24, om det har en betydning.

”Almindelige” retssager

- Side 74 -

...ikke-økonomisk skade. 26 26. Rettighedshavers mulighed for kompensation fremgår af henholdsvis ophavsretslovens § 83, designlovens § 37, varemærkelovens § 43 og markedsføringslovens § 24, som finder anvendelse, alt efter hvilket regelsæt rettighedshaver påberåber sig. Påberåbelse af én form for økonomisk kompensation udelukker ikke påberåbelse af de øvrige.

Læs på Jurabibliotek

(...)

...sandsynligvis et begrænset anvendelsesområde, og det fremgår af Karnovs noter til bestemmelsen, at bestemmelsen endnu ikke er brugt som hjemmel til at tilkende vederlag. Det afgørende bliver her, om efterligneren var i ond tro og dermed vidste eller burde have vidst, at markedsføring og salg af produktefterligningen udgjorde en krænkelse af originalproduktet.

Læs på Jurabibliotek


(...)

- Side 75 -

...og omdømme. 29 29. Se blandt andet Immaterialret, s. 702ff., for mere om økonomisk kompensation efter ophavsretslovens § 83, designlovens § 37 og varemærkelovens § 43 samt Markedsføringsringsretten, s. 88-92, for mere om økonomisk kompensation efter markedsføringslovens § 24. Det er sjældent, at der tildeles godtgørelse for ikke-økonomisk skade.

Læs på Jurabibliotek