Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 20

Utilbørlig og aggressiv markedsføring

- Side 328 -

I forhold til de erhvervsdrivende kan en utilbørlig fremgangsmåde efter forarbejderne også fremover bestå i, at en erhvervsdrivende omtaler en anden erhvervsdrivende på nedsættende vis eller på andre skadelige måder, jf. om denne situation nedenfor under C. Det er nu 2017-markedsføringslovens § 20, der regulerer denne situation.

Læs på Jurabibliotek



Vildledende handelspraksis B2B

- Side 344 -

...vildledende og sammenlignende reklame og rådsdirektiv 2005/29 om urimelig handelspraksis som allerede nævnt flere gange mere tydelig i dansk ret, og reguleringen af vildledende handelspraksis mellem erhvervsdrivende findes nu i 2017-markedsføringslovens § 20, der gennemfører artikel 3 i rådsdirektiv 2006/114 om vildledende og sammenlignende reklame.

Læs på Jurabibliotek

(...)

...bagvedliggende direktiv bør der ikke kunne rejses tvivl. Yderligere tiltag på dette område bør afvente, om der kan forventes yderligere harmonisering af B2B fra EU, jf. hertil bemærkningerne ovenfor i kapitel II.C om KOM (2012) 702 om revision af direktiv 2006/114 om vildledende og sammenlignende reklame og den deri indeholdte ide om at overføre systemet, som

Læs på Jurabibliotek



Misrekommandering mv.

- Side 352 -

...inddrager uvedkommende forhold, som f.eks. oplysninger om en konkurrents privatliv. Misrekommanderingen er i familie med det strafferetlige delikt injurier, og almindeligvis er det blevet antaget i den danske juridiske litteratur, at man i særligt grove tilfælde kan påberåbe sig straffelovens § 267, der også skulle omfatte den »erhvervsmæssige« ære.

Læs på Jurabibliotek