- Side 637 -
...for den ordinære ansættelsesfrist, hvorimod der ikke kunne ske efteropkrævning ud over denne frist, da SKATs afgørelse ikke omtalte eller begrundede grundlaget for en ekstraordinær fastsættelse af afgiftstilsvaret efter § 32. Vigtigt at begrunde suspensionen/gennembrudsforholdet, jf. forvaltningslovens § 24 samt også domspraksis ved SKM 2003.248 ØLD.
- Side 678 -
...oplysninger om de omstændigheder, der gav anledning til suspension af fristen, og at afgørelsen i øvrigt måtte anses for materielt korrekt. I denne sidstnævnte sag var dog argumentationen omkring suspensionens og principperne derfor til stede i afgørelsen, hvorfor den formelle fejl reelt alene var den manglende lovhenvisning. De to landsretsdomme skal
(...)
- Side 679 -
...også forvaltningslovens § 24. Se også SKM 2008.702 HD, hvor Højesteret fremhæver i præmissen, at de objektive »fejl/forhold« i sagerne var fremhævet og indgik i begrundelserne tilstrækkeligt. Selve sondringen subjektivt mellem forsæt og grov uagtsomhed var ikke et admininstrativt skøn, som selvstændigt skulle begrundes yderligere. Se fra præmisserne: