Bøger, som nævner Forbrugeraftaleloven § 11

Festskrift til Mads Bryde Andersen (1. udg.)
Forfattere: Torsten Iversen, Jesper Lau Hansen, Henrik Udsen, Linda Nielsen og Jan Schans Christensen
Udgivelsesdato: 23. sep 2018
DJØF Forlag

Bemærk, at § 11 blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 11, om det har en betydning.

Markedsføringslovens vildledningsforbud. Markedsføringslovens §§ 5 og 6

- Side 38 -

...det kommercielle formål med den erhvervsdrivendes telefoniske henvendelse ikke var at tilbyde en billig film, men at tilbyde et medlemskab af en filmklub. Den erhvervsdrivende skulle oplyse om »det kommercielle formål med henvendelsen« under telefonsamtalen lige efter oplysninger om den erhvervsdrivende (jf. nu forbrugeraftalelovens § 11, stk. 3).

Læs på Jurabibliotek