Bilag 1

Bilag

Andre bilag

  • Bilag 1 (Oplysninger, som kommunale og private plejeenheder og leverandører, jf. § 2, skal indberette til den digitale løsning for https://www.plejeoverblikket.dk.)

Oplysninger, som kommunale og private plejeenheder og leverandører, jf. § 2, skal indberette til den digitale løsning for https://www.plejeoverblikket.dk.
Bilag 1

Dette bilag indeholder en beskrivelse af de oplysninger, som kommunale og private plejeenheder og leverandører m.fl. skal registrere på plejeoversigten. Bilaget indeholder en oversigt over, hvilke oplysninger der skal indberettes, og hvilke oplysninger der bliver tilvejebragt automatisk fra centrale registre.

Oplysningerne er inddelt i en række tematiske afsnit, hvor hver oplysning er angivet. For alle oplysninger er angivet Oplysningsnr., Oplysningsnavn, og Indberettes eller indhentes fra register. Oplysningsnr. angiver et unikt fortløbende nummer. Oplysningsnavn angiver, hvilken oplysning der skal indberettes. Indberettes eller indhentes fra register angiver, om oplysningen skal indberettes af plejeenheden eller leverandøren, eller om oplysningen tilvejebringes af Sundhedsdatastyrelsen andetsteds. Alle oplysninger, som indberettes til plejeoversigten, er tilgængelige for ældretilsynet.

Tabel 1: Oplysninger, der er obligatoriske for alle plejeenheder og andre tilsvarende boligenheder, herunder midlertidige pladser, jf. § 2, stk. 1, nr. 1-5.
Baggrundsoplysninger
Oplysningsnr.
Oplysningsnavn
Indberettes eller indhentes fra register
1.
CVR.
Indberettes af kommunalbestyrelsen eller virksomheden, der har pligt til at oprette plejeenheden i den digitale løsning.
2.
P-nummer.
Indberettes af kommunalbestyrelsen eller virksomheden, der har pligt til at oprette plejeenheden i den digitale løsning.
3.
Navn.
Indhentes fra SOR.
4.
Adresse.
Indhentes fra SOR.
5.
Hovedtelefonnummer.
Indhentes fra SOR.
6.
E-mail.
Indhentes fra SOR.
7.
Hjemmeside.
Indhentes fra SOR.
8.
Fire billeder af plejeenheden.
Indberettes af den enkelte plejeenhed.
9.
For- og efternavn på leder.
Indberettes af den enkelte plejeenhed.
10.
Leders beskrivelse af plejeenheden.
Indberettes af den enkelte plejeenhed.
11.
Sygefravær.
Indberettes af den enkelte plejeenhed.
12.
Lederomsætningen.
Indberettes af den enkelte plejeenhed.
13.
Medarbejderkontinuitet.
Indhentes.
14.
Mulighed for tilkøb.
Indberettes af den enkelte plejeenhed.
15.
Leverandør af hjælpen.
Indberettes af den enkelte plejeenhed.
16.
Faggrupper, der er ansat.
Indberettes af den enkelte plejeenhed.
17.
Antal ansatte.
Indhentes fra CVR.
Faglig tilgang og aktiviteter
Oplysningsnr.
Oplysningsnavn
Indberettes eller hentes fra register
18.
Værdigrundlag.
Indberettes af den enkelte plejeenhed.
19.
Overordnet vision.
Indberettes af den enkelte plejeenhed.
20.
Faglige tilgange og metoder.
Indberettes af den enkelte plejeenhed.
21.
Faste teams.
Indberettes af den enkelte plejeenhed.
22.
Tilgang til beboerrelation.
Indberettes af den enkelte plejeenhed.
23.
Tilgang til pårørende.
Indberettes af den enkelte plejeenhed.
24.
Tilgang til civilsamfund.
Indberettes af den enkelte plejeenhed.
25.
Tilgang til mad.
Indberettes af den enkelte plejeenhed.
26.
Aktiviteter.
Indberettes af den enkelte plejeenhed.
27.
Seneste tilsynsrapport efter sundhedsloven, jf. § 213 b, stk. 1, i sundhedsloven.
Indberettes af den enkelte plejeenhed.
28.
Seneste tilsynsrapport efter ældretilsynet, jf. § 7, stk. 4, 2. pkt., i lov om ældretilsyn.
Indberettes af ældretilsynet.
29.
Plejeenhedens eller leverandørens aktuelle status og eventuel afgørelse om påbud eller forbud, jf. §§ 7, stk. 3 og 9, stk. 1, i lov om ældretilsyn.
Indberettes af ældretilsynet.
30.
Ansvarlig tilsynsmyndighed
Indhentes pba. adressen.
Kvalitetskriterier
Oplysningsnr.
Oplysningsnavn
Indberettes eller hentes fra register
31.
Ældres
tilfredshed.
Indhentes fra Ældreministeriet.
32.
Ældres selvbestemmelse.
Indhentes fra Ældreministeriet.
33.
Ældres oplevelse af medarbejderkontinuitet.
Indhentes fra Ældreministeriet.
Bolig og drift
Oplysningsnr.
Oplysningsnavn
Indberettes eller hentes fra register
34.
Boligtypen.
Indberettes af den enkelte plejeenhed.
35.
Antal af boliger i alt, og antal boliger egnet for par.
Indberettes af den enkelte plejeenhed.
36.
Priser for husleje og indskud.
Indberettes af den enkelte plejeenhed.
37.
Beskrivelse af boligerne.
Indberettes af den enkelte plejeenhed.
38.
Beskrivelse af plejeenhedens omgivelser.
Indberettes af den enkelte plejeenhed.
39.
Dyr på plejeenheden.
Indberettes af den enkelte plejeenhed.
40.
Ydelser, hvor der er egenbetaling.
Indberettes af den enkelte plejeenhed.


Note: For de midlertidige pladser og andre tilsvarende boligenheder, jf. § 2, stk. 1, nr. 5, der deler lokalitet med en plejeenhed jf. § 2, stk. 1, nr. 1-4, videreføres oplysningerne automatisk for de midlertidige pladser, således det ikke kræver ekstra registreringer for plejeenheden eller de midlertidige pladser. Oplysninger registreret for andre tilsvarende boligenheder, herunder midlertidige pladser, jf. § 2, stk. 1, nr. 5, vises ikke udadtil på plejeoversigten. Oplysningerne er således udelukkende til brug for Ældretilsynet.

Tabel 2: Oplysninger, der er obligatoriske for private leverandører samt for kommunale leverandører på kommunalt niveau.
Baggrundsoplysninger
Oplysningsnr.
Oplysningsnavn
Indberettes eller indhentes fra register
1.
CVR.
Indberettes af kommunalbestyrelsen eller virksomheden, der har pligt til at oprette leverandøren i den digitale løsning.
2.
P-nummer.
Indberettes af kommunalbestyrelsen eller virksomheden, der har pligt til at oprette leverandøren i den digitale løsning.
3.
Navn.
Indhentes fra SOR.
4.
Adresse.
Indhentes fra SOR.
5.
Hovedtelefonnummer.
Indhentes fra SOR.
6.
E-mail.
Indhentes fra SOR.
7.
Hjemmeside.
Indhentes fra SOR.
8.
Fire billeder af leverandøren.
Indberettes af den enkelte leverandør.
9.
For- og efternavn på leder.
Indberettes af den enkelte leverandør.
10.
Leders beskrivelse af leverandør.
Indberettes af den enkelte leverandør.
11.
Sygefravær.
Indberettes af den enkelte leverandør.
12.
Lederomsætningen.
Indberettes af den enkelte leverandør.
13.
Medarbejderkontinuitet.
Indhentes.
14.
Mulighed for tilkøb.
Indberettes af den enkelte leverandør.
15.
Faggrupper, der er ansat.
Indberettes af den enkelte leverandør.
16.
Antal ansatte.
Indhentes fra CVR.
Faglig tilgang og aktiviteter
Oplysningsnr.
Oplysningsnavn
Indberettes eller hentes fra register
17.
Værdigrundlag.
Indberettes af den enkelte leverandør.
18.
Overordnet vision.
Indberettes af den enkelte leverandør.
19.
Faglige tilgange og metoder.
Indberettes af den enkelte leverandør.
20.
Faste teams.
Indberettes af den enkelte leverandør.
21.
Tilgang til beboerrelation.
Indberettes af den enkelte leverandør.
22.
Tilgang til pårørende.
Indberettes af den enkelte leverandør.
23.
Tilgang til civilsamfund
Indberettes af den enkelte leverandør.
24.
Seneste tilsynsrapport efter sundhedsloven, jf. § 213 b, stk. 1, i sundhedsloven.
Indberettes af den enkelte leverandør.
25.
Seneste tilsynsrapport efter ældretilsynet, jf. § 7, stk. 4, 2. pkt., i lov om ældretilsyn.
Indberettes af ældretilsynet.
26.
Plejeenhedens eller leverandørens aktuelle status og eventuel afgørelse om påbud eller forbud, jf. §§ 7, stk. 3 og 9, stk. 1, i lov om ældretilsyn.
Indberettes af ældretilsynet.
27.
Ansvarlig tilsynsmyndighed.
Indhentes pba. adressen.
Kvalitetskriterier
Oplysningsnr.
Oplysningsnavn
Indberettes eller hentes fra register
28.
Ældres
tilfredshed. 1
Indhentes fra Ældreministeriet.
29.
Ældres oplevelse af selvbestemmelse. 1
Indhentes fra Ældreministeriet.
30.
Ældres o plevelse af medarbejderkontinuitet. 1
Indhentes fra Ældreministeriet.

Note: 1 Tilfredshed vil kun blive offentliggjort for leverandører, hvor der er et tilstrækkeligt antal besvarelser til at sikre borgernes anonymitet, jf. ældreloven.

Tabel 3: Oplysninger, der er yderligere obligatoriske for de enkelte kommunale leverandører, jf. § 5.
Baggrundsoplysninger
Oplysningsnr.
Oplysningsnavn
Indberettes eller indhentes fra register
1.
CVR.
Indberettes af kommunalbestyrelsen, der har pligt til at oprette leverandøren i den digitale løsning.
2.
P-nummer.
Indberettes af kommunalbestyrelsen, der har pligt til at oprette leverandøren i den digitale løsning.
3.
Navn.
Indhentes fra SOR.
4.
Adresse.
Indhentes fra SOR.
5.
Hovedtelefonnummer.
Indhentes fra SOR.
6.
For- og efternavn på leder.
Indberettes af den enkelte leverandør.
7.
Leders beskrivelse af leverandør.
Indberettes af den enkelte leverandør.
8.
Sygefravær.
Indberettes af den enkelte leverandør.
9.
Lederomsætningen.
Indberettes af den enkelte leverandør.
Faglig tilgang og aktiviteter
Oplysningsnr.
Oplysningsnavn
Indberettes eller hentes fra register
10.
Seneste tilsynsrapport efter sundhedsloven, jf. § 213 b, stk. 1, i sundhedsloven.
Indberettes af den enkelte leverandør.
11.
Seneste tilsynsrapport efter ældretilsynet, jf. § 7, stk. 4, 2. pkt., i lov om ældretilsyn.
Indberettes af ældretilsynet.
12.
Plejeenhedens eller leverandørens aktuelle status og eventuel afgørelse om påbud eller forbud, jf. §§ 7, stk. 3 og 9, stk. 1, i lov om ældretilsyn.
Indberettes af ældretilsynet.
Kvalitetskriterier
Oplysningsnr.
Oplysningsnavn
Indberettes eller hentes fra register
13.
Ældres
tilfredshed.
Indhentes fra Ældreministeriet.
14.
Ældres selvbestemmelse.
Indhentes fra Ældreministeriet.
15.
Ældres oplevelse af medarbejderkontinuitet.
Indhentes fra Ældreministeriet.

Note: Fsva. kommunale registreringer på distriktsniveau vil oplysningerne vises på kommunalt niveau udadtil på plejeoversigten. Oplysninger på distriktsniveau er således udelukkende til brug for Ældretilsynet.