Bekendtgørelse om revisionens gennemførelse i Arbejdsmarkedets Tillægspension, Arbejdsmarkedets Erhvervssikring og LD Fonde § 21

Den konsoliderede version af denne bekendtgørelsen er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringsbekendtgørelser i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Bekendtgørelse nr. 1346 af 23. november 2023

§ 21

Revisionen udført af den interne revision skal omfatte alle væsentlige og risikofyldte områder i virksomheden, hvor Finanstilsynet er tillagt beføjelser eller bemyndigelser, jf. bilag 4. For AES Udbetaling skal revisionen udført af den interne revision omfatte alle væsentlige og risikofyldte områder, som er omfattet af opgavevaretagelsen efter § 3 i lov om den selvejende institution Arbejdsmarkedets Erhvervssikring.

Stk. 2 Bestyrelsen skal sikre, at revisionschefen har adgang til alle oplysninger, som denne finder nødvendige for revisionens gennemførelse, herunder bestyrelsesprotokollen.

Stk. 3 Revisionschefen og medarbejderne i den interne revision må ikke deltage i andet arbejde i virksomheden eller koncernen end revision, bortset fra arbejde omfattet af § 24 d, stk. 9 og § 25 p, stk. 8, i lov om Arbejdsmarkedets Tillægspension, § 63 i lov om arbejdsskadesikring og § 9, stk. 8, i lov om Lønmodtagernes Dyrtidsfond, jf. bilag 4.

Stk. 4 Intern revision må ikke udføre opgaver, hvis opgaveudførelsen er egnet til at vække tvivl hos en velinformeret tredjemand om den interne revisions uafhængighed.

Stk. 5 Revisionschefen må ikke erklære, konkludere eller oplyse om forhold eller dokumenter, som revisionschefen, ansatte i den interne revision eller konsulenter, som revisionschefen gør anvendelse af, har udarbejdet grundlaget for.