- Side 562 -
...Lyngby-Taarbæk Kommune. Mange gange vil anvendelse af delkriterier i tilknytning til de enkelte underkriterier opfylde eller medvirke til at opfylde kravet om klarhed. Det er endelig oplagt, at underkriterier ikke må være udtryk for eller kunne lægge op til usaglig forskelsbehandling i strid med ligebehandlingsprincippet, jf. også udbudslovens § 164, stk. 1.
- Side 563 -
...Hvidovre Kommune; Klagenævnets kendelse af 14. juli 2009, Updata Danmark A/S mod Lyngby-Taarbæk Kommune og Klagenævnets kendelse af 21. juni 2004, Banverket mod Nordjyske Jernbaner A/S. men ikke nødvendigvis meget udførligt beskrevet3333. Klagenævnets kendelse af 8. februar 2011, Swarco Danmark A/S mod Vejdirektoratet.. Endvidere må underkriterier-
(...)
- Side 565 -
...diskretionære elementer.4343. Hvis ordregiver anvender sådanne under- eller delkriterier, der i sagens natur er mindre objektive, kan ordregiver begrænse risikoen for, at kriterierne giver ordregiver et ubetinget frit valg mellem tilbudsgiverne, ved at overlade evalueringen af kriterierne til en af ordregiver uafhængig evalueringskomite eller lignende.
- Side 593 -
...i tvivlstilfælde skal foretage en effektiv kontrol af oplysningerne og dokumentationen i ansøgningen eller tilbuddet. Tilsvarende er præciseret i udbudslovens § 164, stk. 2, i relation til tildeling. Ordregiver kan dermed ikke længere »blindt« lægge oplysningerne i tilbud og dokumentation til grund, hvis der er opstået eller er anledning til tvivl.