Spilleloven § 36

Denne konsoliderede version af spilleloven er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringslove i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Lov om spil

Lov nr. 848 af 1. juli 2010,
jf. lovbekendtgørelse nr. 1182 af 22. september 2025

§ 36

Markedsføring af spil

  • 1) skal fremstille gevinstchancen på en korrekt og balanceret måde således, at der ikke skabes et indtryk af, at gevinstchancen er større, end den i realiteten er,

  • 2) skal fremstille spil som et underholdningstilbud,

  • 3) må hverken i kommunikationsudformning eller medievalg målrettes mod børn og unge under 18 år,

  • 4) må ikke ved brug af kendte personligheder i strid med sandheden antyde, at deltagelse i spil har bidraget til den kendtes succes, og

  • 5) må ikke have et indhold, der giver indtryk af, at deltagelse i spil fremmer en løsning på finansielle problemer eller giver spilleren social accept.

Stk. 2 Skatteministeren kan fastsætte nærmere regler om markedsføringen af spil. Bekendtgørelse om onlinekasino