- Side 149 -
...opfylder kravene, kan opnå en tilladelse til udbud af landbaseret bingo. For almennyttigt lotteri er det i henhold til tilladelsen et krav, at tilladelsesindehaver donerer hele overskuddet til almennyttige formål og lever op til fastsatte minimumsdonationskrav. Formålet med Danske Spil og fordelingen af overskuddet er fastlagt i ejerskabsloven og udlod-
- Side 167 -
...med virkning fra den 1. januar 2025. Dermed bortfaldt kravet om, at en forening m.v., udover afholdelse af f.eks. landbaseret bingo og banko, også skal afholde og løbende kunne dokumentere afholdelsen af andre aktiviteter for medlemmerne. Dette krav, der nu er bortfaldet, var omdrejningspunktet i de tre afgørelser, der er omtalt ovenfor i punkt 2.
- Side 191 -
...ansøgningsgebyr på 15.900 kr. (2010-niveau), svarende til 20.000 kr. (2024-niveau), mens der ved genansøgning alene skal betales 7.900 kr. (2010-niveau), svarende til 10.000 kr. (2024-niveau). Ansøgningsgebyret finansierer de udgifter, Spillemyndigheden har i forbindelse med udstedelse af tilladelser, se kommentaren til spillelovens § 42 h, stk. 1.
Efter spillelovens § 10 a, stk. 1 er det alene muligt at opnå en tilladelse til udbud af landbaseret bingo.
- Side 196 -
...gangen, jf. spillelovens § 10 a, stk. 2. Dette svarer til tilladelsesperioden for de fleste andre tilladelser til udbud af spil på det liberaliserede marked. Som ved andre tilladelser på det liberaliserede marked forventes udgangspunktet også ved landbaseret bingo at være, at Spillemyndigheden giver tilladelser med en varighed af fem år ad gangen.
- Side 234 -
...spillelovens § 5, stk. 1, nr. 2, 3 og 7. Bingo, som er omfattet af en tilladelse til onlinekasino, er imidlertid ikke omfattet af en tilladelse til landbaseret kasino, men kan i stedet udbydes landbaseret som almennyttigt lotteri, se kommentaren til spillelovens § 10, eller som landbaseret (liberaliseret) bingo, se kommentaren til spillelovens § 10 a.