- Side 278 -
...der efter samme bestemmelses nr. 2 adgang til indsigt i journaler, registre og andre fortegnelser, dog kun vedrørende den pågældende sags dokumenter. Dette med henblik på, at den, der får aktindsigt, kan sikre sig, at ingen dokumenter uberettiget er holdt tilbage.2323. Se tilsvarende kapitel 6, afsnit 6.2.2, vedrørende forvaltningslovens § 9, stk. 2.
(...)
- Side 279 -
...skoler til Undervisningsministeriet om bl.a. karakterer måtte anses for et led i ministeriets generelle tilsyn og kontrol og derfor var indgået som led i administrativ sagsbehandling. Endvidere er partipolitisk korrespondance og materiale ikke omfattet af adgangen til aktindsigt.2828. Jf. FOB 2020-41 (særlig rådgiver) og FOB 2024-4 (erhvervsnetværk).
- Side 289 -
...samarbejdsmyndigheder opfattes som interne. Om dette spørgsmål og ombudsmandens praksis på området samt om de mere generelle problemer, sådanne forvaltningsmæssige nydannelser giver i forhold til offentlighedsloven, se Lars Busck i Juristen 1993, s. 295 ff. og 306. Se også FOB 2004.98 om et udvalg nedsat af regeringen med repræsentanter for forskellige myndigheder.