- Side 154 -
...dokumenterne har betydning for sagens indholdsmæssige del eller har dokumentations- eller bevismæssig værdi for sagen.107107. Jf. Lovforslag L 144 2012-13, s. 79 (ad § 15). Interne dokumenter er der kun pligt til at journalisere, når disse er »endelige«. Dette vil typisk være, når de har været tillagt faktisk betydning i forbindelse med behandlingen af sagen.
(...)
- Side 155 -
Der er særskilt ret til aktindsigt i journaloversigten vedr. en konkret sag, jf. offentlighedslovens § 7, stk. 2, nr. 2.108108. Jf. nærmere s. 203 f. og 261.
- Side 256 -
...aktindsigten. Frygt for chikane kan kun under helt ekstraordinære situationer begrunde afslag på aktindsigt. Smh.m. FOB 2014-20 om aktindsigt i navne på »hemmelige« advokater, der er særligt godkendt i terrorsager, samt FOB 2014-8 om aktindsigt i navne på landmænd, der i forbindelse med kontrolbesøg havde fået konstateret en særlig svinesygdom i besætningerne.
(...)
- Side 258 -
...løbende aktindsigt efter forvaltningslovens regler om partsaktindsigt. dvs. løbende at få tilsendt dokumenter i fremtiden, efterhånden som de indgår i sagen.394394. Jf. FOB 1993.53, der dog bemærker, at fremsættelse af begæring om løbende aktindsigt kan imødekommes efter meroffentlighedsprincippet. Se også Lovforslag L 144 2012-13, s. 77 (ad § 14).
(...)
...fx særlige oversigter eller dokumentsammenskrivninger, med henblik på aktindsigt (bortset fra databasemateriale, jf. § 11, jf. nedenfor).395395. Dog udtalte Ombudsmanden i FOB 1998.110, at Service 900-nævnet burde have udarbejdet et notat om indholdet af nogle lydbånd, som nævnet ikke havde pligt til at give aktindsigt i. Notatet kunne så udleveres.
(...)
- Side 261 -
Det er særligt bestemt, at der er aktindsigt i journaloversigter, aktlister mv.,405405. Jf. om aktindsigt i journaloversigter mv. ovenfor s. 203. jf. offentlighedslovens § 7, stk. 2, nr. 2.