- Side 285 -
...Der var ikke tale om »personlige forhold« i den tidligere offentlighedslovs forstand. Det havde i øvrigt ingen betydning, hvortil borgeren ville anvende oplysningerne. Denne sag må antages at ville få et andet udfald i dag, idet oplysningerne nu ville være undtaget fra loven efter § 21, stk. 1, og § 33, nr. 5. f.eks. om tjenstlige sanktioner. Derimod
- Side 294 -
...tavshedspligtbestemmelsen i den dagældende arbejdsmiljølovs § 79, stk. 2. Se i øvrigt FOB 2009 15-1 (s. 10), hvor hensynet til, at en dansk minister (statsministeren) kunne få en international toppost, kunne beskyttes efter §§ 33, nr. 5 (tidligere § 13, stk. 1, nr. 6), da statsministeren var (mulig) ansøger til en international toppost. Dog må der ved anvendelse
- Side 314 -
...nr. 5 (»private og offentlige interesser, hvor hemmeligholdelse efter forholdets særlige karakter er påkrævet«). Eksempelvis vil hensynet til offentlige myndigheders interne beslutningsproces efter omstændighederne kunne begrunde tavshedspligt ud fra sidstnævnte bestemmelse.190190. Jf. herved FT 1985-86, tillæg B, sp. 229 ff. (navnlig sp. 232 f.).