- Side 636 -
...pkt., er ikke indeholdt i 2013-lovens § 35, fordi bestemmelsen er anset for overflødig. Dette skyldes, at der (formuleringsmæssigt) foreligger identitet mellem de oplysninger, der efter 2013-offentlighedslovens §§ 30-33 kan undtages fra aktindsigt, og de oplysninger, der efter forvaltningslovens § 27, stk. 1-4, er undergivet (almindelig) tavshedspligt.
- Side 642 -
...administrativ fastsættelse af en tavshedspligt, der gik videre end straffelovens almindelige regler. Transport- og Bygningsministeriet meddelte efterfølgende fortsat delvist afslag på aktindsigt efter 2013-offentlighedslovens § 33, nr. 1, hvilket ombudsmanden ikke kunne kritisere, jf. herom Folketingets Ombudsmands udtalelse af 14. september 2016 (sag nr.
- Side 647 -
...2013-offentlighedslovens § 33, nr. 5 (der viderefører 1985-offentlighedslovens § 13, stk. 1, nr. 6), på grundlag af en særlig tavshedspligtbestemmelse i jernbanelovens § 78, stk. 4, der alene gjaldt for ansatte i Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen samt eventuelle tilkaldte sagkyndige. Sagen er omtalt under pkt. 12.11 i kommentaren til § 13, stk. 1, nr. 6.