- Side 732 -
...forhold til kredsen af oplysninger, som er omfattet af tavshedspligt. Der er dog muligvis sket en yderst begrænset indskrænkning af området for tavshedspligt vedrørende privatlivets fred i § 27, stk. 1, nr. 1, idet udtrykket »private« har erstattet udtrykket »personlige« i den tidligere gældende bestemmelse i forvaltningslovens § 27, stk. 1, nr. 6.
- Side 757 -
...skade af betydning. Se tilsvarende vedrørende indskrænkninger i partsaktindsigten § 15. Se også U 2020.1818 Ø, der i relation til PETs virksomhed udtaler, at en risiko for svækkelse af efterretningstjenestens muligheder for at løse sin opgave som udgangspunkt vil være tilstrækkelig til at opfylde væsentlighedskravet i forvaltningslovens § 27, stk. 2.
(...)
- Side 758 -
...efter bestemmelsen, jf. tilsvarende i fht., hvad der nu er offentlighedslovens § 31, FOB 2006.514 og i samme retning U 2020.1818 Ø, hvorefter det i en vurdering af, om tavshedspligten konkret er krænket, bør indgå med betydelig vægt, om myndigheden selv tidligere har offentliggjort oplysningen, f.eks. ved at lade oplysningen indgå i en åben retssag.
- Side 772 -
...mellem på den ene side undtagelsesbestemmelserne i offentlighedslovens §§ 30-33 og på den anden side afgrænsningen af, hvilke oplysninger der må anses for fortrolige efter forvaltningslovens § 27, stk. 1-4. Denne parallelitet er understreget med offentlighedsloven af 2013 og den samtidigt skete omformulering af § 27 ved lov nr. 683 af 12. juni 2013.
- Side 899 -
...udg., s. 162, men cfr. til dels FOB 1994.86. Har referaterne mistet deres interne karakter, f.eks. fordi de er videregivet til udenforstående, og indeholder referaterne ikke oplysninger, som kan eller skal undtages fra aktindsigt efter offentlighedslovens §§ 30-35, vil der dog næppe være reale grunde til at nægte videregivelse af sådanne dokumenter.