- Side 513 -
...et dokument ville medføre en prisgivelse af hensynene bag 2013-offentlighedslovens §§ 31 og 32, stk. 2, jf. § 34, nr. 1. Dette må antages at være i overensstemmelse med miljøoplysningsdirektivets artikel 4, stk. 4, og Aarhuskonventionens artikel 4, stk. 6, som fastslår, at delvis aktindsigt kun gælder, hvis det er muligt at adskille oplysningerne.
(...)
- Side 514 -
...offentlighedslovens §§ 31 og 32, stk. 2. Det skyldes ikke mindst, at en udlevering af enkelte oplysninger i dokumenterne ved sammenstilling (når de ses i deres helhed) ville kunne bruges til at udlede oplysninger om bl.a. operationsmønstre, som kunne bidrage til at kompromittere sikkerheden og effektiviteten i forbindelse med fremtidige operationer«.
- Side 515 -
...delvis aktindsigt enten ville prisgive de hensyn, der beskyttes af offentlighedslovens undtagelsesbestemmelser, eller give et usammenhængende meningsindhold, jf. 2013-offentlighedlsovens § 34, nr. 1 og 3 (der svarer til 1985-offentlighedslovens §§ 12, stk. 2, og 13, stk. 2). Ombudsmanden fandt ikke grundlag for at tilsidesætte ministeriets vurdering.
- Side 519 -
...refereret nærmere under pkt. 7.8 i kommentaren til 1985-offentlighedslovens § 13, stk. 1, nr. 1. Se tilsvarende Folketingets Ombudsmands udtalelse af 20. december 2017 (sag nr. 17/01418), hvor Forsvarsministeriet havde meddelt afslag på aktindsigt i oplysninger om, i hvilket omfang Forsvaret havde ydet assistance til PET i forhold til konkrete opgaver.