- Side 278 -
...myndighedens ressourcer, og indebærer, at dataudtrækket skal kunne foretages i løbet af kort tid. Kravet vil ikke være opfyldt, hvis myndigheden skal indhente særlig faglig ekspertise, som den ikke råder over i forvejen, eller hvis myndigheden selv skal foretage en nærmere vurdering af, hvilke oplysninger der skal sammenstilles for at foretage udtrækket.
- Side 280 -
...hvis der foreligger et lovgivningsprojekt af et bestemt, relativt præcist angivet indhold, og altså ikke sager, hvor det er ganske usikkert, om de vil munde ud i et lovforslag. Det er i øvrigt kun egentlig lovgivning, der er omfattet af undtagelsen. Forberedelse af bekendtgørelser, cirkulærer mv. er omfattet af de almindelige regler om aktindsigt.
- Side 285 -
Offentlighedslovens § 27 opregner en række særlige dokumenter, der efter deres funktion er undtaget fra aktindsigt. Det gælder følgende dokumenter: 1)
(...)
- Side 286 -
Alle dokumenterne i offentlighedslovens § 27 mister deres beskyttelse, hvis de afgives til udenforstående under omstændigheder, hvor den særlige beskyttelse må anses for opgivet eller prisgivet. 60 60. Jf. lovforslag L 144 2012-13, s. 97 (ad § 27), jf. også nedenfor (s. 291) om den tilsvarende problemstilling ad offentlighedslovens §§ 31-33