- Side 431 -
...var muligt at meddele aktindsigt i de oplysninger om faktiske omstændigheder, der indgik i korrespondancen, idet disse oplysninger var meget nært knyttede til bemærkningerne fra den juridiske rådgiver. Det var således ikke muligt at udlevere oplysninger om de faktiske omstændigheder uden at afsløre indholdet af den juridiske rådgivers overvejelser.
- Side 442 -
...der foretages i et ministeriums departement [...] på baggrund af allerede foreliggende og offentligt tilgængeligt materiale, og uden at ministeriet ved besigtigelser mv. tilfører nye iagttagelser, vil efter min opfattelse være undtaget fra aktindsigt [...]. Jeg mener ikke at pligten til ekstrahering kan udstrækkes til disse »skrivebordsberegninger«.«
- Side 454 -
...1985-offentlighedslovens § 10, nr. 4, ligesom ekstraheringspligten ikke gælder for materiale omfattet af § 10, nr. 5. § 10, nr. 5, kan imidlertid ikke anvendes inden for miljøoplysningslovens anvendelsesområde, jf. miljøoplysningslovens § 2, stk. 4, og denne begrænsning af ekstraheringspligten har således ikke betydning, når miljøoplysningsloven anvendes.
- Side 456 -
...betænkning nr. 1510/2009, s. 625 f., pkt. 4.16.1.1 i de almindelige bemærkninger til L 144, FT 2012/13, samt Folketingets Ombudsmands udtalelse af 6. juni 2016 (sag nr. 16/01232). De pågældende vurderinger og udtalelser vil dog skulle ekstraheres, hvis betingelserne i 2013-lovens § 29, stk. 1, 1. pkt., er opfyldt, jf. herved pkt. 3.2 i indledningsafsnittet.