- Side 318 -
...Sådanne oplysninger anses altid som vildledende eller aggressiv handelspraksis, jf. markedsføringslovens § 9, jf. sortlistens pkt. 1 (dvs. bilag 1 til markedsføringsloven), hvorefter det altid anses som vildledende eller aggressiv handelspraksis, hvis den erhvervsdrivende »hævder at have underskrevet en adfærdskodeks, selvom det ikke er tilfældet«.
(...)
- Side 319 -
...Tilsvarende gælder, hvis den erhvervsdrivende »hævder, at en erhvervsdrivende (herunder dennes handelspraksis) eller et produkt er blevet godkendt eller tilladt af en offentlig eller privat instans, selvom det ikke er tilfældet, eller fremsætter en sådan påstand uden at opfylde betingelserne for godkendelse eller tilladelse«, jf. sortlistens/bilag 1 pkt. 4.
- Side 359 -
...el.lign. kun anvendes, hvis forbrugeren ikke skal betale andet end »de uundgåelige udgifter, der er forbundet med at reagere på den pågældende handelspraksis, samt afhentning eller betaling for levering af produktet«. Se også om brug af ordet »gratis« Peter Møgelvang-Hansen i Peter Møgelvang-Hansen m.fl.: Internetretten, 3, udgave (2017) s. 150 f.