Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 6

Bemærk, at § 6 blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 6, om det har en betydning.

Etik og miljø i markedsføringen som en vildledningsproblematik – den retlige regulering

- Side 184 -

...§ 1, og det vil altså sige, at almindelige private virksomheders handelspraksis, der er nærmere defineret i § 2, nr. 4, hvorunder hører markedsføring og kommerciel kommunikation/reklame, utvivlsomt er omfattet af lovens anvendelsesområde. Disse regler suppleres af lovens generalklausuler i §§ 3 og 4 om henholdsvis god markedsføringsskik og god er-

Læs på Jurabibliotek


(...)

- Side 185 -

...Heide-Jørgensen: Lærebog i Konkurrence- og Markedsføringsret, 4. udg. 2020, s. 304 ff., og Peter Møgelvang-Hansen m.fl.: Markedsføringsretten, 3. udg. 2017, s. 93 ff. Den nævnte vejledning om fortolkning fra EU-Kommissionen findes i KOM (2016) 320. 99. Reguleringen af B2B-forhold findes i Rådets direktiv 1984/450/EF om vildledende og sammenlignende reklame.

Læs på Jurabibliotek