Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 6

Bemærk, at § 6 blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 6, om det har en betydning.

Ansvar i koncernforhold

- Side 40 -

...moderselskabets virksomhed, jf. STRFL § 27. Tiltalen omfattede ifølge anklageskriftet ikke spørgsmålet om moderselskabets undladelse af at føre tilsyn med datterselskabet eller af at fastsætte retningslinjer for dette selskabs markedsføring, og der kunne derfor ikke domfældes for dette forhold, jf. RPL § 908, stk. 3 og 4. Moderselskabet blev herefter frifundet.

Læs på Jurabibliotek


(...)

- Side 41 -

...have indset, at der i de pågældende annoncer utvivlsomt reklameredes med ulovlig tilgift. Med anvendelse af denne agtsomhedsnorm blev selskabet fundet skyldig i to forhold, men frifundet i to andre forhold (hvert forhold omhandlede en bestemt annonce). Som sagen forelå, fandtes den af Sø- og Handelsretten idømte bøde på 25.000 kr. passende fastsat.

Læs på Jurabibliotek