Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 6

Sløret prisdannelse

- Side 371 -

...retstilstand vedrørende salgsfremmende foranstaltninger derfor nu skrevet ind. Salgsfremmende foranstaltninger kan være reklamegaver, tilgift, konkurrencer, kvantumrabatter og loyalitetsprogrammer. Sådanne er som udgangspunkt lovlige, når blot de opfylder kravene til købsopfordringer efter markedsføringslovens § 6, stk. 2, idet de betragtes som sådanne.

Læs på Jurabibliotek



Vildledende prisangivelser

- Side 373 -

...f.eks. hertil den klassiske afgørelse i U 2000.2064 SHR om Jysk Sengetøjslager, hvor forbrugerne på baggrund af nogle tv-reklamer måtte få det indtryk, at et tilbud om dyner til en pris af 50 kr. gjaldt alle hvide og mønstrede dyner i butikkerne uanset tidligere priser, men hvor forholdet var det, at tilbuddet alene gjaldt hvide og mønstrede dyner, der

Læs på Jurabibliotek