Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 38

Strafferetlige sanktioner

- Side 83 -

...Disse sager kan efter markedsføringslovens § 38 afgøres ved et administrativt bødeforelæg udstedt af Forbrugerombudsmanden, såfremt den, der har begået overtrædelsen erklærer sig skyldig og villig til at betale bøden. Efter forarbejderne (lovforslag L 13 FT 2021-22) skal der være tale om sager, hvor overtrædelsen er afgrænset og objektiv konstaterbar.

Læs på Jurabibliotek

(...)

I forarbejderne til bestemmelsen om administrative bødeforelæg i markedsføringslovens § 38 (lovforslag L 13 FT 2021-22) findes detaljerede oversigter over, hvorledes man forestiller sig bøderne udmålt i de tilfælde, der er nævnt i § 38, se hertil p. 58 ff. i forslaget. Bl.a. foreslås en bødemodel for udsendelse af spam.

Læs på Jurabibliotek