Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 30

Forbrugerombudsmanden

- Side 75 -

...af loven, men at der på den anden side kan være et helt legitimt behov for at drøfte påtænkte markedsføringsforanstaltninger med forbrugerombudsmandsinstitutionen. Hertil kommer et kapacitetsspørgsmål, idet det kan kræve betydelige personelle ressourcer i forbrugerombudsmandsinstitutionen at besvare de ganske mange forespørgsler, der kan indkomme.

Læs på Jurabibliotek

(...)

Retsvirkningerne af en forhåndsbesked er ikke nogen bindende fastlæggelse af retstilstanden, men har naturligvis den konsekvens, at Forbrugerombudsmanden ikke på eget initiativ kan gribe ind over for forhold, som han gennem beskeden har karakteriseret som tilladelige, se markedsføringslovens § 30, stk. 1, 2. pkt., og stk. 2.

Læs på Jurabibliotek

(...)

...at få dem afvist. Problemstillingen er ikke specifikt lovreguleret, men i forarbejderne til den nugældende bestemmelse i markedsføringslovens § 30 anføres, at »det forhold, at der kan spørges og fås en besked, bør ikke uden videre medføre, at den erhvervsdrivende kan anfægte et negativt svar under et anerkendelsessøgsmål mod Forbrugerombudsmanden,

Læs på Jurabibliotek