Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 3

Retsvidenskabsteori (3. udg.)
Forfattere: Carsten Munk-Hansen
Udgivelsesdato: 22. jul 2022
DJØF Forlag

Retlige værdier som fortolkningsfaktorer

- Side 259 -

rådgivere § 7, stk. 1, god markedsføringsskik, jf. markedsføringslovens § 3, stk. 1, god skik for rettergangsfuldmægtige, jf. retsplejelovens §§ 267 a ff., m.fl.

Læs på Jurabibliotek

(...)

...hermeneutik i retsvidenskaben. Som eksempler omtaltes »urimeligt« ifølge aftalelovens § 36, adfærd i strid med »god markedsføringsskik« ifølge markedsføringslovens § 3, og et pengeinstituts råden i strid med »redelig forretningsskik og god praksis«, jf. lov om finansiel virksomhed § 43. En rent sproglig fortolkning af ordlyden vil ikke hjælpe fortolkeren.

Læs på Jurabibliotek