Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 3

Køb og salg af virksomheder (7. udg.)
Forfattere: Jóhannus Egholm Hansen, Christian Lundgren, Michael Nørremark, Bent Kemplar, Teis Gullitz-Wormslev, Andreas Boe Laulund, Kim Trenskow, Jens Munk Plum, Sonny Gaarslev, Bart Creve, Peter Kirkehei Qvist, Daiga Grunte-Sonne, Frank Bøggild og Marianne Granhøj
Udgivelsesdato: 30. aug 2024
DJØF Forlag

Konkurrenceklausul

- Side 230 -

Såfremt overdragelsesaftalen ikke indeholder nogen konkurrencebinding på sælger, vil der i et vist begrænset omfang bestå en loyalitetspligt for sælger overfor køber, ligesom sælger vil være afskåret fra at udnytte den solgte virksomheds forretningshemmeligheder, jf. markedsføringslovens § 3, og forretningshemmelighedslovens § 4.

Læs på Jurabibliotek