Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 22

Domstolskontrol

- Side 449 -

...eksisterer ikke på området. Begrebet »afgørelser« skal formodentlig forstås bredere end som traditionelle forvaltningsretlige afgørelser. Også beslutninger om at søge at påvirke de erhvervsdrivende gennem forhandling vil være omfattet af bestemmelsen.1818. Madsen, Del 2 2019, s. 240. Det samme må gælde forhåndsbesked efter markedsføringslovens § 30.

Læs på Jurabibliotek



Strafferetlig sanktion

- Side 459 -

...400.000 kr. og udtalte, at der ikke kunne »tages udgangspunkt i et beløb pr. adressat, idet der også må lægges betydelig vægt på andre forhold end antallet af adressater, herunder navnlig den opnåede eller tilsigtede fortjeneste, jf. straffelovens § 51, stk. 3, og forarbejderne til markedsføringslovens § 22, og henvendelsernes karakter og indhold«.

Læs på Jurabibliotek


(...)

- Side 461 -

...fordel at anvende markedsføringsloven. Bevisbyrden vil alt andet være lettere. I straffesager vil bevisbyrden under alle omstændigheder påhvile anklagemyndigheden. I det omfang den erhvervsdrivende i sin markedsføring har anvendt angivelser om faktiske forhold, skal den erhvervsdrivende kunne dokumentere rigtigheden heraf, jf. markedsføringslovens § 13.

Læs på Jurabibliotek