Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 22

Indledning

- Side 336 -

...yder de egentlige varemærker. Et tredje vigtigt eksempel på samspillet mellem de to retsområder fremgår af lov om forretningshemmeligheder § 4 om beskyttelse af erhvervshemmeligheder. Disse er ofte knyttet til udnyttelsen af immaterialrettigheder, f.eks. patenter, men vil – især som såkaldt »knowhow« – ikke være omfattet af det immaterialretlige værn.

Læs på Jurabibliotek



Særligt om domænenavne

- Side 376 -

...artsbetegnelser. Også i relation til domænenavnene er sådanne betegnelser principielt frie, således at en domænenavnsregistrering, der angår en artsbetegnelse – fra nævnspraksis f.eks. ordet »netboghandel« – ikke giver brugeren særlig adkomst til denne. Andres anvendelse af betegnelsen skal imidlertid ske med respekt af markedsføringslovens §§ 3 og 22.

Læs på Jurabibliotek