- Side 373 -
...Danmark.187187. Borcher & Bøggild 2013, s. 327. Om sammenlignende reklame, se i øvrigt Larsen m.fl. 2004, s. 63 ff. Således kunne bestemmelserne om god markedsføringsskik (og nu god erhvervsskik) og vildledning i markedsføringsloven finde anvendelse på sammenlignende reklamer sammen med en række bestemmelser i speciallovgivning, herunder varemærkeloven.
(...)
- Side 374 -
Efter bestemmelsen i markedsføringslovens § 21, stk. 1, omfatter sammenlignende reklame »enhver reklame, som direkte eller indirekte henviser til en konkurrent eller til varer eller tjenesteydelser, som udbydes af en konkurrent«.
(...)
...der ikke kan dokumenteres. Bemærkningerne til den danske implementeringslov nævner som eksempel på konkrete og relevante egenskaber vægt, produktionsmetode, miljøvenlighed, funktioner, eftersalgsservice og pris. Det er dog næppe for alle produkter, at netop de anførte eksempler er relevante. Det må bygge på en konkret vurdering af den enkelte ydelse.