Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 2

Bemærk, at § 2 blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 2, om det har en betydning.

- Side 123 -

...anvendte kommercielle kommunikationsmiddel, og hvorved forbrugeren sættes i stand til at foretage et køb«, jf. markedsføringslovens § 2, nr. 10. En købsopfordring præsenteres sædvanligvis på stadiet umiddelbart før, en forbruger foretager et køb eller tager kontakt til den erhvervsdrivende for at indgå aftale om køb af en vare eller tjenesteydelse.

Læs på Jurabibliotek


(...)

- Side 125 -

...forbrugerrettigheder s. 166, FT 2013-14, tillæg A, L 39 s. 59 f. og FT 2016-2017, tillæg A, L 40 s. 27 og 54 og ovenfor om begrebet »købsopfordring« i markedsføringslovens § 2, nr. 10. Markedsføringslovens bestemmelser fører i vid udstrækning til, at tidspunktet for, hvornår oplysningerne skal gives, fremrykkes i forhold til, hvad der følger af forbrugeraftaleloven.

Læs på Jurabibliotek