Bemærk, at § 2 blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 2, om det har en betydning.
- Side 123 -
...anvendte kommercielle kommunikationsmiddel, og hvorved forbrugeren sættes i stand til at foretage et køb«, jf. markedsføringslovens § 2, nr. 10. En købsopfordring præsenteres sædvanligvis på stadiet umiddelbart før, en forbruger foretager et køb eller tager kontakt til den erhvervsdrivende for at indgå aftale om køb af en vare eller tjenesteydelse.
(...)
- Side 125 -
...forbrugerrettigheder s. 166, FT 2013-14, tillæg A, L 39 s. 59 f. og FT 2016-2017, tillæg A, L 40 s. 27 og 54 og ovenfor om begrebet »købsopfordring« i markedsføringslovens § 2, nr. 10. Markedsføringslovens bestemmelser fører i vid udstrækning til, at tidspunktet for, hvornår oplysningerne skal gives, fremrykkes i forhold til, hvad der følger af forbrugeraftaleloven.