- Side 92 -
...kommerciel kommunikation, selv om virksomhederne ikke er etableret i Danmark. Dette forudsætter dog, at Forbrugerombudsmanden har den fornødne jurisdiktionskompetence efter de almindelige regler herom, jf. bemærkningerne til § 4. Om spørgsmålet om, hvornår den erhvervsdrivende »retter« sin markedsføring mod Danmark, se bemærkningerne i afsnit 2.2.3 til § 3.
(...)
...telefon eller personligt adresseret brev. Markedsføring ved hjælp af sådanne medier er tilladt, medmindre modtageren har frabedt sig henvendelser, enten i forhold til den konkrete afsender eller generelt ved registrering på »Robinsonlisten« i cpr-registeret, jf. nærmere Peter Møgelvang-Hansen m.fl.: Markedsføringsretten, 3. udgave (2017) s. 455 ff.).
(...)
- Side 93 -
...sig registrere. Da markedsføringslovens § 10 indebærer, at det ikke er tilladt for erhvervsdrivende i markedsføringsøjemed at rette uopfordret henvendelse via elektronisk post til en fysisk eller en juridisk person, er der ikke fundet anledning til at implementere artikel 7 i den danske e-handelslov, jf. FT 2001-02, 2. samling, tillæg A, s. 1807 f.
(...)
...holdes skjult, jf. § 10, stk. 3, nr. 3, modtageren må ikke opfordres til at besøge websteder, hvor den erhvervsdrivende, der er ansvarlig for webstedet, ikke opfylder kravene i § 10, stk. 3, nr. 1-3, jf. § 10, stk. 3, nr. 4, og der skal være en adresse, som modtageren kan henvende sig til for at få standset sådanne henvendelser, jf. § 10, stk. 3, nr. 5.
(...)
Om markedsføringslovens § 10 se nærmere Peter Møgelvang-Hansen m.fl.: Markedsføringsretten, 3. udgave (2017) s. 183 ff. og 446 ff.