Bøger, som nævner Markedsføringsloven § 10

Indledende bemærkninger

- Side 1118 -

...markedsføring skal indhentes i overensstemmelse med markedsføringslovens § 10, der indeholder et forbud mod at sende direkte markedsføring til nogen ved brug af elektronisk post, et automatiseret opkaldssystem eller telefax, medmindre den pågældende har givet sit forudgående samtykke (det såkaldte spamforbud), som virksomhederne forsat vil skulle overholde.

Læs på Jurabibliotek



Begrebet markedsføring

- Side 1120 -

...dataansvarlige i stand til at henvende sig til de pågældende personer. Det omfatter f.eks. (i) indsamling af oplysninger med henblik på at rette henvendelse, (ii) udvælgelse af personer blandt større datasæt med henblik på at rette henvendelse, (iii) deling af oplysninger med tredjeparter med henblik på, at disse kan rette henvendelse, og (iv) profile-

Læs på Jurabibliotek



Nærmere om indsigelsesretten

- Side 1124 -

over personer, der har frabedt sig henvendelser i markedsføringsøjemed (»Robinsonlisten«). Denne kvartalsfortegnelse kan kun anvendes til opfyldelse af undersøgelsespligten i markedsføringslovens § 10, stk. 4, vedrørende direkte, uanmodet markedsføring.

Læs på Jurabibliotek