Bemærk, at § 43 blev ændret efter bogens udgivelsesdato. Se i forarbejderne til § 43, om det har en betydning.
- Side 379 -
...tidligere markedsføringslovs § 14 b, men videreføres). Se også Forbrugerombudsmandens vejledning vedrørende markedsføring af forbrugerkredit – Oplysningskrav i markedsføringslovens § 14 a, august 2016. (Markedsføringslovens § 18 viderefører den tidligere markedsføringslovs § 14 a og § 14 b, bortset fra at bestemmelsen ikke længere omfatter boligkre-
(...)
- Side 380 -
...reguleret af markedsføringslovens krav om god markedsføringsskik og god erhvervsskik i markedsføringslovens §§ 3 og 4. Det drejer sig f.eks. om information i forbindelse med etablering og ophør af kundeforhold, om den finansielle virksomheds rådgivningsforpligtelser i forhold til kunden, øget gennemsigtighed, bonusprognoser for pensionsopsparing mv.
(...)
- Side 381 -
Også bekendtgørelse nr. 747 af 7. juni 2017 om investorbeskyttelse ved værdipapirhandel er udstedt med hjemmel i lov om finansiel virksomhed § 43, stk. 2. Bekendtgørelsen stiller omfattende krav til den information, der skal gives til kunden forud for indgåelse af aftaler vedrørende værdipapirer.
(...)
...fastsætte regler om pris- og risikooplysninger for finansielle ydelser. Med hjemmel i § 43, stk. 3, er bl.a. udstedt bekendtgørelse nr. 553 af 1. juni 2016 om risikomærkning af investeringsprodukter og bekendtgørelse nr. 554 af 1. juni 2016 om oplysning om risikoklassificering af visse udlånsprodukter, jf. også ovenfor om markedsføringslovens § 18.
- Side 385 -
...2016) samt prisoplysningsbekendtgørelsen (bekendtgørelse nr. 1210 af 24. oktober 2010 om information til forbrugere om priser mv. i pengeinstitutter med tilhørende vejledning, nr. 9023 af 20. januar 2012). På forsikringsområdet gælder bekendtgørelse nr. 44 af 19. januar 2014 om information om gebyrer og andre omkostninger for forsikringsselskaber.