Kommunal- og regionalvalgloven § 88

Denne konsoliderede version af kommunal- og regionalvalgloven er opdateret til i dag, idet vi har implementeret eventuelle senere ændringslove i det omfang, de er trådt i kraft - se mere her.

Lov om kommunale og regionale valg

Lov nr. 140 af 8. marts 1989,
jf. lovbekendtgørelse nr. 1135 af 22. september 2025,
som ændret ved lov nr. 719 af 20. juni 2025

§ 88

Valgbestyrelsen i kommunen underskriver valgbogen straks efter valgets opgørelse og afleverer den til kommunalbestyrelsen. I særskilte pakker sammenbindes

  • 1) valgkortene,

  • 2) de stemmesedler, der ikke er udleveret,

  • 3) de stemmesedler, der er tilbageleveret,

  • 4) de stemmesedler, der er ombyttet,

  • 5) de afgivne blanke og andre ugyldige stemmesedler,

  • 6) de gyldige stemmesedler, således at de personlige stemmer for hver kandidat og listestemmerne for hver kandidatliste samles i pakker for sig, og

  • 7) brevstemmematerialet.

Stk. 2 Hver pakke påtegnes om indholdet og forsegles. Pakkerne og det øvrige valgmateriale opbevares og tilintetgøres efter reglerne i § 106.

Stk. 3 Senest dagen efter valgets opgørelse sender valgbestyrelsen en kopi af valgbogen til indenrigs- og sundhedsministeren.