- Side 327 -
...adskilte sig fra afgørelsen om tilbagekaldelse af udgangstilladelsen. Dette gjaldt både med hensyn til de oplysninger om faktiske forhold, der dannede grundlag for afgørelserne, samt med hensyn til de regler, som blev anvendt ved afgørelserne. Endvidere lagde ombudsmanden vægt på, at statsfængslet varetog forskellige formål ved de nævnte afgørelser.
- Side 341 -
...nedenfor, samt FOB 1996, side 93, vedrørende forvaltningslovens § 9, stk. 3 (nu forvaltningslovens § 11, stk. 1). Det bemærkes, at i de tilfælde, hvor myndigheden selv kan udstede et bødeforelæg, vil der være tale om en straffesag allerede fra det tidspunkt, hvor myndigheden påbegynder en vurdering af, om der er grundlag for at udstede et bødeforelæg.
- Side 361 -
...forvaltningslovens § 9, stk. 3, at den, der ansøger eller har ansøgt om ansættelse i det offentliges tjeneste (parten), kan forlange at blive gjort bekendt med de dokumenter mv., der vedrører den pågældendes egne forhold. En forhandlingsberettiget organisation (fagforening) kan ikke i den forbindelse anses som part i ansættelsessager, jf. L.A. 1983-543-8.
- Side 617 -
...oplysninger, ligesom en sådan bestemmelse heller ikke kan antages at udelukke en udlevering af oplysninger i en effektiv anonymiseret form, jf. FOB 2005, side 621 (side 676 f.). Det sidstnævnte synspunkt beror på, at videregivelse i effektiv anonymiseret form ikke vil indebære en prisgivelse af de hensyn, som tavshedspligtbestemmelsen tilsiger at beskytte.