- Side 636 -
...pkt., er ikke indeholdt i 2013-lovens § 35, fordi bestemmelsen er anset for overflødig. Dette skyldes, at der (formuleringsmæssigt) foreligger identitet mellem de oplysninger, der efter 2013-offentlighedslovens §§ 30-33 kan undtages fra aktindsigt, og de oplysninger, der efter forvaltningslovens § 27, stk. 1-4, er undergivet (almindelig) tavshedspligt.
...tjenestemandslovgivningen«, jf. 1985-offentlighedslovens § 14, 2. pkt. Hermed sigtes der foruden forvaltningslovens § 27, stk. 1-4, til straffelovens §§ 152-152 f, straffelovens § 264 d samt til den nu ophævede bestemmelse i tjenestemandslovens § 10, stk. 2, og tilsvarende regler i de kommunale tjenestemandsvedtægter, jf. FT 1969/70, tillæg A, sp. 593.
- Side 643 -
...konkret tjenestebefaling vil ikke kunne begrænse adgangen til aktindsigt, medmindre der er tale om tavshedspålæg meddelt i henhold til særskilt lovhjemmel, som giver adgang til at meddele tavshedspålæg med hensyn til oplysninger, der ikke i sig selv vil være omfattet af straffelovens § 152, jf. forvaltningslovens § 27, stk. 1-4. Se også FOB 1997.108.